Semesterplaner

Kategori: Allt möjligt

Jag säger ganska ofta att "Nu jävlar ska jag ta tag i mitt liv och börja röra en aning på fläsket". Tyvärr stannar det ju alltid, med undantag för möjligen de två första dagarna, vid att vara just en sådan sak som man bara säger. Kanske blir det så den här gången också, men jag har i alla fall tänkt ge det ett seriöst försök.

Imorgon är nämligen första dagen på min fyra veckor långa semester, så detta är ju ett ypperligt tillfälle att RÖRA PÅ PÅKARNA FÖR I SJUTTON. Så, min plan ser ut som följer.

Träning: 2-3 löppass per vecka. Passen kommer att vara 3-6 km långa, antingen med ett jämnt tempo hela rundan eller intervallträning.
Styrka 1 pass i veckan, 30-60 min.
Alternativ träning som tex simning eller spinning om jag befinner mig i Umeå.

Mat: Ingen diet. Men jag ska försöka äta mer grönsaker och även den "nyttigare" typen av kolhydrater. Godsaksfrossandet ska jag försöka hålla nere till en dag i veckan. Måste även inse att "godsaker" lika gärna kan vara korv grillad över öppen eld som ett halvt kg godis eller en påse ostkrokar. (Fy tusan vad sugen jag blev på körven nu...)

Allmänt: Ta det lugnt Frida lilla. Inte få panik om det går dåligt att träna en dag eller om du helt enkelt inte kommer iväg!
Slut på snack i tredjeperson. Jag ska i alla fall först och främst njuta så ända in i bängen av semestern, umgås med familjen, Tobbe och kompisar och ha det alldeles, alldeles underbart.

Vidare uppdatering på ämnet lär följa...

Heddå


Kommentarer

  • Svea säger:

    Låter som en KANONplan! Hoppas det går bra för dig hela tiden :D Ha en toppeppeppeppeppensemester!!



    Och jo, jag är visst ledsen för att Sverige åkte ut. Inte så mycket för spelarnas skull (jag vet inget om dem, de är främlingar för mig tyvärr), men för mina vänners skull och alla andra som hoppades och firade. För deras skull. Man kan faktiskt heja på flera lag!

    Tro mig! Kram

    2012-06-17 | 22:14:10
    Bloggadress: http://sveeahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här: